• De leerlingen vonden de voorstelling erg interessant en werden tijdens de workshops goed aan het denken gezet!
  • Het programma was een eye-opener voor veel van mijn leerlingen.
  • Het zijn creatieve en duidelijke workshops, met een concreet einddoel. Sluit goed aan bij de doelgroep.
  • Het was een leuke en grappige opvoering.
  • De voorstelling was ontzettend leuk. Doordat je de workshops zelf geeft en je de doelgroep goed kent kun je op actuele dingen inspelen die in de klas spelen.
  • De voorstelling had veel interactie en was erg leuk om naar te kijken. Tijdens de volle dag was iedereen tot het einde geboeid.
  • Kunst en creativiteit maken elk relevant onderwerp bespreekbaar.
  • Je telefoongedrag zegt veel over je normen en waarden, leerlingen zijn zich daar vaak niet van bewust.
  • De leerlingen komen meestal tot de conclusie dat ze de telefoon helemaal niet zo vaak nodig hebben tijdens de les, als dat ze denken.
  • Je kent de leerlingen als docent goed, dus dat versoepelt het gesprek. We hebben uiteindelijk mooie afspraken met de klas gemaakt, die zij willen innen bij de directie.
  • Hoe eerder je goede 'telefoonafspraken' maakt, hoe meer tijd je hebt voor de inhoud van de lessen.
  • 8,9
    Gemiddelde score klanten
    Klanten beoordeling
    55
    Boekingen sinds 2019
    Boekingen sinds 2019
    cjp

    Educatief programma over sexting

    Interactieve voorstelling, workshops en onderzoeksopdracht
    Voor leerlingen van alle niveaus en onderwijstypen van het VO
    10,- tot 15,- per leerling (meer klassen = lager bedrag)
    'Ja, wacht even' uitgelegd in 60 seconden 🔥 Dagprogramma (voorstelling, workshops en onderzoeksopdracht) 💰 10,- tot 15,- per leerling

    Je bent al een tijdje aan het appen met die knappe gast die je vorige week op een feestje hebt ontmoet. Jullie hebben gezoend, maar van een eerste date is het nog niet gekomen. Je wil hem graag weer eens zien, maar het appgesprek neemt een andere wending. ‘Lig je op bed?’, vraagt hij: ‘Stuur eens een foto.’ Voor je het weet heb je een dickpic op je scherm. Je stuurt een pikante foto van jezelf als hij je belooft dat hij je mee naar de bios neemt. Dit belooft hij. Je gaat slapen en de volgende dag krijg je een appje van een vriendin: ‘OMG, ben jij dit?!’.

    Wij van Stichting Golden Cage vinden het belangrijk dat jongeren de gevaren van sexting leren kennen. Voorlichting is hierbij slechts het begin.

    Neem contact op

    🤔 Onze voorstelling ‘Titel volgt’ en de aansluitende workshop 'Ja, wacht even' laten jongeren nadenken over de gevaren van sexting. Waar onze acteur in de voorstelling zijn eigen ervaringen met o.a. sexting deelt, is het in de workshop de beurt aan de leerlingen. Op een laagdrempelige manier gaan we het gesprek aan met de leerlingen en proberen we bewustzijn te creëren over hun online gedrag. Via activerende werkvormen gaan leerlingen op een creatieve manier aan de slag met hun eigen ideeën en ervaringen. Een verkeerde foto kan je namelijk een lange tijd blijven achtervolgen.

    🍆 Wil je weten wat wij voor jouw school kunnen betekenen? Neem dan hier contact met ons op.

    “De leerlingen vonden de voorstelling erg interessant en werden tijdens de workshops goed aan het denken gezet!” Gioia Verhijden, mentor (Liemers College, Zevenaar)

    ff alles op een rijtje

    ❓ ‘Ja, wacht even’ is het nieuwe dagprogramma van Stichting Golden Cage. We vinden het belangrijk om op een laagdrempelige en creatieve manier aan de slag te gaan met het telefoongebruik van middelbare scholieren. Hierbij wordt ingegaan op de verschillende kanten van mobiele telefoongebruik. Hoe gehecht zijn uw leerlingen aan hun telefoons en hoe dien je je online met elkaar om te gaan? Deze vragen staan centraal in het lesprogramma dat via activerende werkvormen het gesprek tussen u en uw leerlingen opent.

    Neem contact op

    📝 Leerlingen worden zich bewust van de risico’s en gevaren van sexting, waardoor ze zelf de juiste beslissing leren nemen en de volgende keer die pikante foto maar niet versturen.

    🕙 Doorgaans duurt het programma van 10:00 tot 14:10. Hierbij gaan we uit van een interactieve voorstelling (45 minuten) en workshops (drie keer 50 minuten). Aansluitend op het programma is er een onderzoeksopdracht die later kan worden ingezet.

    🔧 De benodigdheden nemen we zelf mee. Bij voorkeur spelen we de voorstelling in de aula en zijn de lessen in het klaslokaal.

    ❗In zijn geheel heeft het programma het meeste effect, maar de voorstelling is ook los te boeken.

    💰 10,- tot 15,- per leerling, afhankelijk van het aantal klassen (max. 16 klassen op één dag). Open het informatiepakket.

    Tijdschema

    09:00 Opbouw
    09:45 Binnenkomst
    10:00 Voorstelling
    10:45 Pauze
    11:00 Workshop
    11:50 Pauze
    12:20 Workshop
    13:10 Pauze
    13:20 Workshop
    14:10 Klaar

    🍆 Wil je weten wat wij voor jouw school kunnen betekenen? Neem dan hier contact met ons op.

    Fragment van voorstelling 'Titel volgt' 📍 We spelen in heel NL 👍 Geef ons een duimpje omhoog, abonneer, volg mij

    Kijk: dit is een stukje uit de voorstelling. Leuk toch?!

    “Het programma was een eye-opener voor veel van mijn leerlingen.” Niels Rikken, mentor (Montessori College, Nijmegen)

    - Geef je naam op.

    - Geef een geldig e-mailadres op.

    - Geef een bericht in.

    Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

    Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.