• De leerlingen vonden de voorstelling erg interessant en werden tijdens de workshops goed aan het denken gezet!
  • Het programma was een eye-opener voor veel van mijn leerlingen.
  • Het zijn creatieve en duidelijke workshops, met een concreet einddoel. Sluit goed aan bij de doelgroep.
  • Het was een leuke en grappige opvoering.
  • De voorstelling was ontzettend leuk. Doordat je de workshops zelf geeft en je de doelgroep goed kent kun je op actuele dingen inspelen die in de klas spelen.
  • De voorstelling had veel interactie en was erg leuk om naar te kijken. Tijdens de volle dag was iedereen tot het einde geboeid.
  • Kunst en creativiteit maken elk relevant onderwerp bespreekbaar.
  • Je telefoongedrag zegt veel over je normen en waarden, leerlingen zijn zich daar vaak niet van bewust.
  • De leerlingen komen meestal tot de conclusie dat ze de telefoon helemaal niet zo vaak nodig hebben tijdens de les, als dat ze denken.
  • Je kent de leerlingen als docent goed, dus dat versoepelt het gesprek. We hebben uiteindelijk mooie afspraken met de klas gemaakt, die zij willen innen bij de directie.
  • Hoe eerder je goede 'telefoonafspraken' maakt, hoe meer tijd je hebt voor de inhoud van de lessen.
  • 8,9
    Gemiddelde score klanten
    Klanten beoordeling
    55
    Boekingen sinds 2019
    Boekingen sinds 2019
    cjp

    Educatief programma over social media

    Interactieve voorstelling, workshops en onderzoeksopdracht
    Voor leerlingen van alle niveaus en onderwijstypen van het VO
    10 - 15,- per leerling (meer klassen = lager bedrag)

    “Het programma was een eye-opener voor veel van mijn leerlingen.” Niels Rikken, mentor (Montessori College, Nijmegen)

    'Ja, wacht even' uitgelegd in 60 seconden 🔥 Dagprogramma (voorstelling, workshops en onderzoeksopdracht) 💰 10,- tot 15,- per leerling

    Het gebruik van social media onder jongeren is ongekend. Alles wordt geregeld via 'Insta', 'Snap' en WhatsApp. Waarom plaatsen al die tweedeklassers meerdere reacties onder elkaars foto’s? Wat is een snapstreak? Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn leerlingen niet online worden buitengesloten? Wij van Stichting Golden Cage vinden het belangrijk dat docenten en leerlingen elkaar beter leren begrijpen als jet gaat om telefoongebruik. Voorlichting is voor ons van groot belang.

    Neem contact op

    🤔 Onze voorstelling ‘Titel volgt’ met aansluitende workshop 'Ja, wacht even' biedt docenten de mogelijkheid om in gesprek te gaan met hun leerlingen. Met creatieve opdrachten in activerende werkvormen worden jouw leerlingen uitgenodigd om na te denken over hun online gedrag en het effect daarvan. Docenten leren hierdoor hun leerlingen beter kennen, maar wekken ook vertrouwen. Op deze manier ontstaat er een samenwerking vanuit wederzijds begrip, zodat leerlingen bereidwilliger zijn om mee te werken aan het telefoonreglement dat je tijdens ‘Ja, wacht even!’ samen met jouw leerlingen maakt.

    Waar de leerlingen in de voorstelling luisteren naar de verhalen van onze acteur, kijken zij in de workshop op een laagdrempelige en creatieve manier naar hun eigen social mediagedrag. Wij gaan graag samen met jou het gesprek aan met de leerlingen.

    🌐 Is de social media wereld van jouw leerlingen voor jou ook een raadsel? Neem hier contact met ons op.

    “De leerlingen vonden de voorstelling erg interessant en werden tijdens de workshops goed aan het denken gezet!” Gioia Verhijden, mentor (Liemers College, Zevenaar)

    ff alles op een rijtje

    ❓ In het dagprogramma ‘Ja, wacht even’ van Stichting Golden Cage behandelen we op een creatieve en laagdrempelige manier het telefoongedrag van de leerling. In de voorstelling en de workshops komen de verschillende aspecten van telefoongebruik aan bod. Kunnen uw leerlingen nog zonder hun telefoon? Wat mag er wel en wat absoluut niet als je je op de sociale media begeeft? Vanuit deze vragen hopen wij, via activerende werkvormen, een mobiel bewustzijn in de leerlingen te creëren.

    Neem contact op

    📝 Docent en leerling stellen uiteindelijk samen een concreet telefoonreglement op.

    🕙 Gebruikelijk duurt ons programma van 10:00 tot 14:10. De leerlingen zien een voorstelling (45 minuten) en volgen een aantal lessen (3 x 50 minuten). Aansluitend op het programma sturen wij u een onderzoeksopdracht toe.

    🔧 Wij zorgen voor alle benodigdheden. Het liefst spelen we de voorstelling in de aula en vinden de lessen in het klaslokaal plaats.

    ❗ Het gaat hier om een compleet dagprogramma, maar de voorstelling is ook los te boeken.

    💰 10,- tot 15,- per leerling. De prijs is afhankelijk van het aantal klassen (met een maximum van 16 klassen op één dag). Zie het informatiepakket voor meer info.

    Tijdschema

    09:00 Opbouw
    09:45 Binnenkomst
    10:00 Voorstelling
    10:45 Pauze
    11:00 Workshop
    11:50 Pauze
    12:20 Workshop
    13:10 Pauze
    13:20 Workshop
    14:10 Klaar

    🌐 Is de socialmediawereld van je leerlingen voor jou ook een raadsel? Neem hier contact met ons op.

    “Het was een leuke en grappige opvoering.” Gaby, leerling 3 b/k (Cals College, Ijsselstein)

    “We hebben uiteindelijk mooie afspraken met de klas gemaakt, die zij willen innen bij de directie." Mitch Prijs, mentor (Pro College, Boxmeer)

    Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

    - Geef je naam op.

    - Geef een geldig e-mailadres op.

    - Geef een bericht in.

    Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

    Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.