• De leerlingen vonden de voorstelling erg interessant en werden tijdens de workshops goed aan het denken gezet!
  • Het programma was een eye-opener voor veel van mijn leerlingen.
  • Het zijn creatieve en duidelijke workshops, met een concreet einddoel. Sluit goed aan bij de doelgroep.
  • Het was een leuke en grappige opvoering.
  • De voorstelling was ontzettend leuk. Doordat je de workshops zelf geeft en je de doelgroep goed kent kun je op actuele dingen inspelen die in de klas spelen.
  • De voorstelling had veel interactie en was erg leuk om naar te kijken. Tijdens de volle dag was iedereen tot het einde geboeid.
  • Kunst en creativiteit maken elk relevant onderwerp bespreekbaar.
  • Je telefoongedrag zegt veel over je normen en waarden, leerlingen zijn zich daar vaak niet van bewust.
  • De leerlingen komen meestal tot de conclusie dat ze de telefoon helemaal niet zo vaak nodig hebben tijdens de les, als dat ze denken.
  • Je kent de leerlingen als docent goed, dus dat versoepelt het gesprek. We hebben uiteindelijk mooie afspraken met de klas gemaakt, die zij willen innen bij de directie.
  • Hoe eerder je goede 'telefoonafspraken' maakt, hoe meer tijd je hebt voor de inhoud van de lessen.
  • 8,9
    Gemiddelde score klanten
    Klanten beoordeling
    55
    Boekingen sinds 2019
    Boekingen sinds 2019
    cjp

    Educatief programma over stress bij jongeren

    Interactieve voorstelling, workshops en onderzoeksopdracht
    Voor leerlingen van alle niveaus en onderwijstypen van het VO
    10,- tot 15,- per leerling (meer klassen = lager bedrag)
    'Ja, wacht even' uitgelegd in 60 seconden 🔥 Dagprogramma (voorstelling, workshops en onderzoeksopdracht) 💰 10,- tot 15,- per leerling

    Nog één filmpje en dan ga ik slapen. Ondertussen krijg je twintig appjes, vijftien snaps en een paar instameldingen binnen. Moet je hier nu allemaal nog op reageren? Wat als ik het niet doe? Denken ze dan dat ik boos op ze ben, of dat ik ze negeer? Er rust zoveel sociale druk op de schouders van onze leerlingen. Wij van Golden Cage vinden het belangrijk dat er ruimte komt om dit soort zaken bespreekbaar te maken.

    Neem contact op

    🤔 In onze voorstelling ‘Titel volgt’ zie je samen met je leerlingen hoe onze acteur omgaat met zijn telefoonverslaving. Het verhaal wordt veelvuldig onderbroeken, doordat hij nog even een appje moet beantwoorden, nog even zijn insta moet checken en nog éven een telefoontje moet opnemen. Hoe zit dat bij jouw leerlingen? Ervaren ze stress? Het verdiepende lesprogramma biedt je de kans hierachter te komen! Op een creatieve en laagdrempelige manier worden je leerlingen uitgedaagd om na te denken over hun mobiele telefoongebruik. Door middel van de activerende werkvormen die onze coaches je aanbieden weet je elke leerling te bereiken. Aan het einde van de workshop maak je samen met je klas een telefoonreglement: een samenwerkingscontract tussen docent en leerlingen over hun mobiele telefoongebruik op school.

    📱 Zie je dit wel zitten? Klik dan hier.

    “De leerlingen vonden de voorstelling erg interessant en werden tijdens de workshops goed aan het denken gezet!” Gioia Verhijden, mentor (Liemers College, Zevenaar)

    ff alles op een rijtje

    ❓ Het dagprogramma bestaat uit de voorstelling ‘Titel volgt’, waarin onze acteur openlijk vertelt over zijn telefoonverslaving, en de workshop ‘Ja, wacht even’ kun je een hele lesdag vullen. Met activerende werkvormen zetten wij de leerlingen aan het werk en denken zij na over hun eigen mobiele telefoongebruik. Hoe afhankelijk zijn ze van hun telefoons? Zouden ze een week zonder kunnen leven? Ga het gesprek met je leerlingen aan en kom weer met elkaar op één lijn.

    Neem contact op

    📝 De leerlingen stellen aan het einde van de dag samen met hun docent een telefoonreglement op.

    🕙 De interactieve voorstelling duurt ongeveer 45 minuten en wordt opgevolgd door een workshop van drie keer 50 minuten. Doorgaans duurt het dagprogramma van 10:00 tot 14:10. Om verder op het onderwerp door te gaan, sturen wij een verdiepende onderzoeksopdracht toe

    🔧 Golden Cage brengt alle benodigdheden. Het liefst spelen we de voorstelling in de aula en worden de lessen in de leslokalen gegeven.

    ❗ Het lesprogramma en de voorstelling werken het beste in zijn geheel, maar zijn ook los te boeken. zijn los te boeken, maar werken het beste in zijn geheel.

    💰 De prijs varieert van 10,- tot 15,- per leerling, afhankelijk van het aantal klassen (maximaal 16 klassen op één dag). Bekijk het informatiepakket voor meer info.

    Tijdschema

    09:00 Opbouw
    09:45 Binnenkomst
    10:00 Voorstelling
    10:45 Pauze
    11:00 Workshop
    11:50 Pauze
    12:20 Workshop
    13:10 Pauze
    13:20 Workshop
    14:10 Klaar

    📱 Meer weten? Neem hier contact met ons op.

    Vlog uit de voorstelling 'Titel volgt' 📍 We spelen in heel NL 👍 Geef ons een duimpje omhoog, abonneer, volg mij

    Kijk: dit is een stukje uit de voorstelling. Leuk toch?!

    “Het programma was een eye-opener voor veel van mijn leerlingen.” Niels Rikken, mentor (Montessori College, Nijmegen)

    - Geef je naam op.

    - Geef een geldig e-mailadres op.

    - Geef een bericht in.

    Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

    Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.