• De leerlingen vonden de voorstelling erg interessant en werden tijdens de workshops goed aan het denken gezet!
  • Het programma was een eye-opener voor veel van mijn leerlingen.
  • Het zijn creatieve en duidelijke workshops, met een concreet einddoel. Sluit goed aan bij de doelgroep.
  • Het was een leuke en grappige opvoering.
  • De voorstelling was ontzettend leuk. Doordat je de workshops zelf geeft en je de doelgroep goed kent kun je op actuele dingen inspelen die in de klas spelen.
  • De voorstelling had veel interactie en was erg leuk om naar te kijken. Tijdens de volle dag was iedereen tot het einde geboeid.
  • Kunst en creativiteit maken elk relevant onderwerp bespreekbaar.
  • Je telefoongedrag zegt veel over je normen en waarden, leerlingen zijn zich daar vaak niet van bewust.
  • De leerlingen komen meestal tot de conclusie dat ze de telefoon helemaal niet zo vaak nodig hebben tijdens de les, als dat ze denken.
  • Je kent de leerlingen als docent goed, dus dat versoepelt het gesprek. We hebben uiteindelijk mooie afspraken met de klas gemaakt, die zij willen innen bij de directie.
  • Hoe eerder je goede 'telefoonafspraken' maakt, hoe meer tijd je hebt voor de inhoud van de lessen.
  • 8,9
    Gemiddelde score klanten
    Klanten beoordeling
    55
    Boekingen sinds 2019
    Boekingen sinds 2019
    cjp

    Educatief programma over telefoonverslaving

    Interactieve voorstelling, workshops en onderzoeksopdracht
    Voor leerlingen van alle niveaus en onderwijstypen van het VO
    10,- tot 15,- per leerling (meer klassen = lager bedrag)
    'Ja, wacht even' uitgelegd in 60 seconden 🔥 Dagprogramma (voorstelling, workshops en onderzoeksopdracht) 💰 10,- tot 15,- per leerling

    Twintig jaar geleden dacht men er nog heel anders over, maar tegenwoordig is een mobiele telefoon niet meer uit het dagelijks leven weg te denken. Een groot deel van de jongeren kampt zelfs met een telefoonverslaving! Wij van Stichting Golden Cage zien hier onze kans schoon en helpen scholen bij het geven van voorlichting over het onderwerp.

    Neem contact op

    🤔 In onze voorstelling ‘Titel volgt’ volgen de leerlingen onze acteur en zijn telefoonverslaving. Zij zien hoe hij hiermee omgaat. Het jonge publiek komt er gedurende de voorstelling achter dat zij allemaal in zekere mate last hebben van een telefoonverslaving. In de workshop aansluitend op de voorstelling maakt de docent, in overleg met zijn/haar leerlingen, op een laagdrempelige manier en in een creatieve vorm, afspraken over het telefoongebruik op school. Dit maakt dat de leerlingen veel beter mee zullen werken aan het door jullie, in onze workshop samen ontworpen, reglement.

    Veel leraren hanteren in hun klaslokaal een telefoonbeleid. Dit beleid wordt gemaakt door directie en/of docenten, maar zet de leerlingen buiten spel, terwijl het om hún elektronische ledematen gaat. Wij bieden je de handvatten om een samenwerking met jouw leerlingen aan te gaan. Vele scholen gingen je al voor in deze training.

    📱 Meer weten? Neem hier contact met ons op.

    “De leerlingen vonden de voorstelling erg interessant en werden tijdens de workshops goed aan het denken gezet!” Gioia Verhijden, mentor (Liemers College, Zevenaar)

    ff alles op een rijtje

    ❓ In ons nieuwe programma ‘Ja, wacht even’ proberen wij leerlingen zich bewust te maken van hun telefoongedrag. Hierbij vinden wij van Golden Cage het belangrijk de leerlingen op een creatieve en laagdrempelige manier te benaderen. Dit doen we aan de hand van activerende werkvormen waarbij vragen als ‘hoe belangrijk is je mobiele telefoon nou eigenlijk echt?’ en ‘welke regels zijn er voor socialmediagebruik?’ centraal staan. Op deze manier proberen we zoveel mogelijk kanten van mobiele telefoongebruik te belichten.

    Neem contact op

    📝 De leerlingen stellen aan het einde van de dag samen met hun docent een telefoonreglement op.

    🕙 Het dagprogramma bestaat uit een interactieve voorstelling (45 minuten) en workshops (drie keer 50 minuten) duurt doorgaans van 10:00 tot 14:10. Het programma wordt aangevuld met een onderzoeksopdracht die u later in de les kunt behandelen.

    🔧 Wij zorgen voor alles wat er op de voorstellingsdag nodig is. Bij voorkeur spelen we onze voorstelling in de aula en zijn de lessen in de klaslokalen.

    ❗ Onderdelen uit het programma zijn ook los te boeken, maar geven in zijn geheel het beste resultaat.

    💰 De kosten zijn 10,- tot 15,- per leerling, afhankelijk van het aantal klassen. Het maximale aantal klassen op één dag is 16 klassen. Bekijk het informatiepakket voor meer info.

    Tijdschema

    09:00 Opbouw
    09:45 Binnenkomst
    10:00 Voorstelling
    10:45 Pauze
    11:00 Workshop
    11:50 Pauze
    12:20 Workshop
    13:10 Pauze
    13:20 Workshop
    14:10 Klaar

    📱 Meer weten? Neem hier contact met ons op.

    Fragment van voorstelling 'Titel volgt' 📍 We spelen in heel NL 👍 Geef ons een duimpje omhoog, abonneer, volg mij

    Kijk: dit is een stukje uit de voorstelling. Leuk toch?!

    “Het programma was een eye-opener voor veel van mijn leerlingen.” Niels Rikken, mentor (Montessori College, Nijmegen)

    - Geef je naam op.

    - Geef een geldig e-mailadres op.

    - Geef een bericht in.

    Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

    Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.